VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. Úvodní ustanovení

1.1 Ing. Stefanie Mannová
Adresa: Nebřeziny 63, 331 01 Plasy
IČO: 17596963
– zapsaná v živnostenském rejstříku
Kontaktní e-mail: s.mannova27@gmail.com
Tel. číslo: 728 695 606
dále jen „Zhotovitel“

1.2 Objednatel: Objednatelem služeb může být fyzická nebo právnická osoba, které zhotovitel poskytuje služby na základě objednávky nebo smlouvy, dle těchto podmínek, dále jako „Objednavatel“

1.3 Všeobecné obchodní podmínky: Všeobecné obchodní podmínky, dále jako „VOP“

1.4 Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

II. Vymezení pojmů

2.1 Podmínkami se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky.

2.2 VOP definují obchodní vztah mezi Zhotovitelem a Objednatelem. V souladu s nimi Zhotovitel poskytuje/poskytne Objednateli (na základě objednávky nebo smlouvy) služby za podmínek definovaných v konkrétní objednávce či smlouvě.

III. Objednání služeb – smlouva

3.1 E-mailová zpráva, z níž zřetelně vyplývá požadavek na objednání konkrétní služby, může být rovněž považována za E-mailovou závaznou objednávku bez dalšího potvrzení Objednatele.

3.2 Smlouva se uzavírá elektronicky formou e-mailu. 

3.3 Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy Zhotovitel akceptuje objednávku zaslanou Objednatelem.

3.4 Zhotovitel má právo odmítnout realizaci objednávky v případě, že je v rozporu s dobrými mravy, zákony, vyhláškami a pokud odporuje zájmům zhotovitele nebo pokud by mohla poškodit dobré jméno Zhotovitele.

3.5 Údaje dodané Objednatelem jsou Zhotovitelem považovány za správné a platné. Objednatel je povinen uvést pravdivé údaje. Zhotovitel není povinen tyto údaje ověřovat či jinak kontrolovat.

3.6 Objednatel potvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že jde z jeho strany o dobrovolné poskytnutí údajů.

3.7 Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy.

3.8 Objednatel bere na vědomí, že Zhotovitel není povinen uzavřít smlouvu nebo přijmout objednávku, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily smlouvu včetně VOP IV

IV. Podklady pro tvorbu díla/poskytování služby

4.1 Objednatel dodává veškeré textové podklady, překlady, dokumenty atd. pokud dodání obsahového materiálu nebylo sjednáno jinak.

4.2 Objednatel je povinen dodat veškeré podklady, jejichž použití vyžaduje následná tvorba, a to v elektronické podobě prostřednictvím emailu, nebo nahráním na úložiště Google Disk.

4.3 Fotografie a obrázky dodat ve formátu, jpg, jpeg, nebo png. Textové podklady pak ve formátech doc.

4.4 Zhotovitel nezodpovídá za chyby a problémy, jestliže tyto chyby byly způsobeny použitím materiálů předaných mu Objednatelem v případě, že Zhotovitel nemohl vliv těchto materiálů zjistit nebo na jejich použití Objednatel trval.

V. Práva a povinnosti

5.1 Objednatel je povinen se před zadáním objednávky seznámit s obsahem VOP.

5.2 Objednatel se zavazuje zajistit Zhotoviteli veškeré podmínky nezbytné pro řádné poskytování služeb, zejména se Objednatel zavazuje zajistit a/nebo poskytnout všechny potřebné podklady a přístupy, a to bez zbytečného odkladu.

5.3 Součinnost a dodání veškerých potřebných přístupů a podkladů vždy do 15. dne v předešlém měsíci, než má být poskytnuté dílo/služba.

5.4. Zhotovitel se zavazuje během zpracovávání dílo konzultovat s objednatelem a případné změny při provádění díla může provádět jen se souhlasem Objednatele. Jednotlivé kroky zajištění předmětu díla budou realizovány až po odsouhlasení jejich finálních návrhů Objednatelem. Pokud Objednatel neposkytne v dostatečném předstihu Zhotoviteli potřebné pokyny, je Zhotovitel oprávněn postupovat samostatně tak, aby byly řádně chráněny zájmy Objednatele, které Zhotovitel zná nebo znát má. Zhotovitel dílo jako celek i jeho jednotlivé výstupy zpracuje bez věcných a formálních chyb, v řádné kvalitě, včas a v dohodnuté formě.

5.5. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla informovat Objednatele o skutečnostech, které mohou mít vliv na provedení díla. Zhotovitel je při plnění této smlouvy povinen postupovat s náležitou odbornou péčí, zajišťovat plnění smlouvy v souladu se zájmy Objednatele, které zná nebo znát má, oznámit Objednateli všechny okolnosti, které zjistí při výkonu své činnosti a jež mohou mít vliv na změnu pokynů Objednatele. Zjistí-li Zhotovitel kdykoliv v průběhu plnění této smlouvy, že pokyny Objednatele jsou nevhodné či pro plnění předmětu této smlouvy neúčelné, je povinen na to Objednatele upozornit.

5.6 S osobními údaji Objednatele je nakládáno plně v souladu s ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb.

5.7 Zhotovitel při realizaci díla postupuje samostatně a není při provádění díla vázán pokyny Objednatele.

5.8 Zhotovitel si vyhrazuje právo dočasně přerušit či omezit poskytování služby v nezbytném rozsahu bez předchozího upozornění Objednatele, je-li služba využívána v rozporu se smlouvou, objednávkou nebo při porušení závazků daných VOP.

5.9 Zhotovitel nenese zodpovědnost za obchodní výsledky Objednatele.

VI. Fakturace a platební podmínky

6.1 Objednatel se zavazuje k zaplacení ceny za provedení díla včetně více prací nad rámec dohodnuté ceny, která mu bude známá a domluvená v průběhu provádění díla.

6.2 Zhotovitel je oprávněn požadovat od objednatele zálohu na realizaci díla ve výši 25 % z celkové ceny před započetím tvorby díla. Zbývající část ceny je Objednatel povinen uhradit po proběhnutí služby dle faktury.

6.3 Zálohu na realizaci objednávky je povinen objednatel uhradit do 10 pracovních dnů od potvrzení objednávky. Záloha na realizaci je nevratná.

6.4 Faktury jsou vystavovány se splatností 10 dnů a zasílány v elektronické podobě na elektronickou adresu Objednatele v den vystavení.

6.5 Objednatel se zavazuje provádět platby nejpozději k datu splatnosti faktury nebo výzvy k platbě. Dnem platby se rozumí den připsání platby na účet Zhotovitele.

6.6 Schválením díla uznává Objednatel svůj peněžní závazek vůči Zhotoviteli

6.7 Objednatel je povinen provést platbu dle pokynů vystavené faktury v přesné částce a označit ji uvedeným variabilním symbolem.

6.8 V případě prodlení s platbou Objednatele za doobjednané služby a rozšíření stávajícího díla je Zhotovitel oprávněn zakázat užívání již předaných prvků.

VII. Podmínky dodání a poskytnutí díla/služby

7.1 Dílo zůstává ve vlastnictví Zhotovitele až do úplného uhrazení faktury a všech závazků vůči Zhotoviteli. Do doby uhrazení ceny díla/služby není Objednatel oprávněn využívat dílo pro svůj prospěch.

7.2 Bude-li Objednatel v prodlení s dodáním potřebných podkladů, je Zhotovitel oprávněn posunout termíny plnění o dobu prodlení Objednatele s dodáním potřebných podkladů, případně navíc o dobu potřebnou k opětovné alokaci zdrojů potřebných pro poskytnutí dodávky služeb.

7.3 Pokud Objednatel nebude schopen nebo ochoten pokračovat v realizaci díla nebo dodat podklady nezbytné pro pokračování v realizaci dodávky tak, aby byla poskytnuta v dohodnutém termínu, je povinen uhradit k tomuto termínu adekvátní částku odpovídající ceně dodávky realizované k tomuto datu.

VIII. Reklamace a odstoupení od smlouvy

8.1 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů, zejména pak v případě, jestliže je Objednatel s placením záloh nebo splátek v prodlení větším než 14 dnů.

8.2 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže je termín pro předání podkladů pro dokončení díla nebo termín konečné kontroly a schválení díla překročen Objednatelem o více než jeden měsíc.

8.3 Je-li k tvorbě díla nutná součinnost Objednatele, je Zhotovitel oprávněn určit přiměřenou lhůtu k součinnosti a po jejím uplynutí může od smlouvy odstoupit, upozorní-li na takový následek Objednatele.

8.4 Reklamaci může uplatňovat pouze Objednatel, tj. osoba, která provádí objednávku, nebo osoba uvedená ve smlouvě o dílo.

8.5 Na služby poskytnuté zdarma nebo formou bonusu není možné uplatňovat reklamace, Objednatel má právo takové bonusy odmítnout.

8.6 Odstoupením od smlouvy nebo stornování potvrzené objednávky vzniká Zhotoviteli nárok na úhradu prací, které byly zhotoveny do data odstoupení od smlouvy, a to nejpozději do 7 dnů.

8.7 Objednatel má možnost odstoupit od smlouvy v okamžiku, kdy je zásadně nespokojen s grafickým návrhem vytvořeným Zhotovitelem, a to pouze v případě, kdy se grafický návrh podstatně neslučuje se zadáním Objednatele.

IV. Odpovědnost za vady

9.1 Objednatel je povinen Zhotovitele bezodkladně upozornit na případné vady díla.

9.2 V případě, že dílo není v souladu s platnými právními předpisy, je klient povinen vynaložit maximální úsilí pro to, aby dílo nebylo šířeno, případně aby bylo šíření díla zastaveno a dílo staženo.

9.3 V případě, že se jedná o subjektivní vady díla – tj. dílo bylo provedeno v souladu s právními předpisy, pokyny Objednatele, ale dílu jsou vytýkány Objednatelem jiné nedostatky, náleží za jejich odstranění Zhotoviteli odměna ve výši odpovídající ceníku služeb.

X. Prohlášení o Ochraně osobních údajů

 10.1 Zhotovitel i objednatel se zavazují v oblasti zpracování osobních údajů přijmout taková opatření, aby nedošlo k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich neoprávněnému užití, změně, ztrátě či zničení, neoprávněnému zpracování, přenosu, zneužití či jinému nezákonnému nakládání.

10.2 Obě smluvní strany jsou srozuměny s povinností mlčenlivosti o jim zpřístupněných osobních údajích.

10.3 Zhotovitel i objednatel se zavazují, že v oblasti zpracování osobních údajů nezpřístupní osobní údaje osobám, u nichž to není nezbytné za účelem plnění právních nebo smluvních povinností, budou užívat nástroje, které zajišťují bezpečné nakládání s osobními údaji, v případě, že fyzická osoba vyzve smluvní stranu, aby osobní údaje zničila, tato smluvní 5 strana neprodleně zničí požadované osobní údaje, pokud tento postup bude v souladu s platným právním řádem a smluvním ujednáním.

10.4 Zhotovitel neodpovídá za neoprávněné nakládání s osobními údaji, které plyne z činnosti klienta. V případě, že bude takovou činností klienta Specialistovi způsobena škoda (například ve formě uložení sankce ze strany orgánu veřejné moci), je klient povinen takovou škodu Specialistovi nahradit do 10 dnů od jejího vzniku.

XI. Práva duševního vlastnictví

11.1. Objednatel je povinen dodat Zhotovitelovi poklady, s kterými je klient oprávněn nakládat, zejména je oprávněn udělit k užití díla souhlas, licenci, podlicenci či majetková práva k dílu postoupit. Poruší-li klient tuto povinnost, odpovídá Objednatel Zhotovitelovi a třetím stranám za škodu, a to i nemajetkovou újmu.

11.2 Objednatel je rovněž povinen dodat poklady, k nimž je oprávněn udělit třetím stranám souhlas se zásahem do osobnostních práv autora. Poruší-li klient tuto povinnost, odpovídá Zhotovitelovi a třetím stranám za způsobenou škodu, a to i nemajetkovou újmu.

 11.3 Je-li předmětem plnění vytvoření a dodání díla, které splňuje náležitosti autorského díla ve smyslu z.č. 121/2000 Sb., autorského zákona, a nedohodnou-li se strany jinak: a. objednatel není oprávněn dílo dále upravovat, spojovat s jinými dílem, b. Objednatel není oprávněn udělit k dílu podlicenci, c. Objednatel není oprávněn postoupit svá oprávnění k dílu, d. klient není povinen uvádět u díla název Zhotovitele nebo jeho logo, bez dalšího souhlasu Zhotovitele. 

XII. Závěrečná ustanovení

12.1 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků ze Smlouvy a jakékoliv prodlení v plnění jakéhokoliv závazku vyplývajícího ze Smlouvy bude tolerováno a smluvní strana postižená zásahem vyšší moci nebude odpovědná za škody nebo jinak, pokud takové prodlení nebo škoda bude přímým nebo nepřímým důsledkem vyšší moci.

12.2 Tyto všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé objednávky či smlouvy.

12.3 Veškeré zde neuvedené vztahy smluvních stran se řídí dle platného zákoníku.

12.4 Objednatel souhlasí s těmito obchodními podmínkami.

12.5 Zhotovitel a Objednatel se dohodli, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zvláště pak prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě, jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany.

12.6 Projektům se Zhotovitel věnuje ve standardní pracovní době a mimo ni pracovní hovory ani korespondenci nevyřizuje.

12.7 Objednáním služby souhlasí Objednatel se zveřejněním realizace na seznamu referencí v sekci reference v písemné i grafická podobě v rozsahu jméno a příjmení či název společnosti, vizuálního vyobrazení (fotky šablon), písemného názoru či reference a obecných informací o poskytnutých službách na internetových stránkách Zhotovitele.

12.8 Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnost od 1.11. 2022.